Meer passagiers, minder winst en afscheid van megajumbo bij Air France-KLM

Meer passagiers, minder winst en afscheid van megajumbo bij Air France-KLM



Vliegmaatschappij Air France-KLM heeft afgelopen kwartaal wijd 5 procent meer passagiers vervoerd. Maar ie Frans-Nederlandse handel maakte weliswaar minder winst, onder meer ingevolge hogere brandstofkosten. Den nettowinst bedroeg 80 miljoen euro, 30 miljoen minder dan te dezelfde tijdsperiode vorig schooljaar.

KLM presteert nog immer huis dan Air France. Maar via KLM ging den operationele winst welnu omlaag, met 70 miljoen zoals 258 miljoen. Plus tegelijkertijd steeg diegene via Air France, met 130 miljoen zoals 143 miljoen. Den operationele winst is den winst voordat afzwakking van heffingen, rente plusteken afschrijvingen.

Trendbreuk voordat KLM

“Onzerzijds resultaat worden gedrukt ingevolge eentje combinatie van hogere brandstofkosten, dalend wegtransport plusteken stijging van operationele kosten”, zegt Pieter Elbers, president-directeur van KLM. “Daarnaast hebben ie tekort aan groeiruimte te Nederland plusteken den verschillende verstoringen op Schiphol plusteken te ie luchtruim eentje ontkennend effect. Dit is eentje aanzienlijke trendbreuk ten opzichte van den positieve ontwikkelingen te den laatste jaren.”

Tijdens Air France verbeterden den resultaten vooral omdat den samenleving te idem kwartaal van vorig schooljaar nog veel strafbaar verloor ingevolge eentje volwassene werkonderbreking.

A380 verdwijnt te 2022

Den Franse samenleving heeft zowel bekendgemaakt nog maar eentje twee schooljaar te vliegen met den Airbus A380, ie grootste passagiersvliegtuig ter wereld. “Met viertal motoren verteerd den A380 20 totdat 25 procent meer motorbrandstof dan den nieuwe mensenleven langeafstandsvliegtuigen plusteken stoot daardoor zowel meer CO2 uit”, stelt ie handel. “Voort stijgende onderhoudskosten plusteken noodzakelijke vernieuwingen van ie interieur wordt den economische aantrekkelijkheid van den A380 nog minder.”



Source link