9 miljoen klanten EasyJet slachtoffer van hackaanval

9 miljoen klanten EasyJet slachtoffer van hackaanval



Om eentje hackaanval heeft eentje vreemdeling partij toegang gehad totdat den e-mailadressen plus reisgegevens van 9 miljoen klanten van EasyJet. Dat meldt ie nering ter eentje persverklaring. Wie achter den uitval zit, watten er met den gegevens is gebeurd plus wanneer den uitval heeft plaatsgevonden, is nog wollig.

Den negen miljoen passagiers wegens wie ie gaat wordt ter “den komende dagen” van ie incident op den hoogte opperen. Dit gebeurt uitwendig op 26 mei. Van klanten gedurende wie dit noch gebeurt, zijn geen gegevens benaderd, aldus ie concern.

Ter eentje klein fragment van den slachtoffers, 2208 klanten, zijn zowel creditcardgegevens bekeken. Dit klanten zijn hier nu van op den hoogte gebracht, meldt EasyJet.

Of gegevens van Nederlandse klanten toegankelijk waren, is onbekend. Den NOS heeft EasyJet hiernaar gevraagd.

‘Geen bewijs voordat misbruik’

Ie nering zegt voorts dat er geen bewijs is dat persoonlijke verwittiging is verkracht. Op raad van den Britse privacywaakhond geven EasyJet klanten raad hoe zij den waarschijnlijkheid op phishing kunnen beperken.

Den luchtvaartmaatschappij is zoals inherent zeggen ie slachtoffer werd van eentje uitval diegene afkomstig is van eentje “zeer moderne wel”. Ie nering heeft forensische experts ingeschakeld wegens research te uitrichten.

Daarnaast zijn ie Britse Vaderlands Cyber Security Centrum plus den Britse privacywaakhond, den Information Commissioner’s Office, van ie incident op den hoogte gebracht.



Source link