Europese Commissie onderzoekt overname Fitbit door Google

Europese Commissie onderzoekt overname Fitbit door Google



Den Europese Makelaarsprovisie is ene research gestart zoals den overname van smartwatch-maker Fitbit onderbrak Google. Staart vorig klas maakten den bedrijven den overname van haast 2 miljard euro beroemd.

Den toezichthouder ter Brussel is verschrikt dat den overname den dominante positie van Google ter den online advertentiemarkt voorts versterkt. Google zullen den nieuwe gegevens kunnen gewoontes voordat ie voorts personaliseren van reclameadvertentie.

“Dit gegevens geven belangrijke inzichten ter ie leven plus den gezondheidssituatie van den gebruiker”, licht Eurocommissaris Margrethe Vestager (Mededinging) toe. Zij denkt dat ie gewoonte van toestellen zoals smartwatches sterk zou toenemen, netwerk indien den hoeveelheid gegevens diegene ermee wordt verzameld. “Met onzerzijds research willen wij ervoor zorgen dat den gegevens diegene Google verzamelt via draagbare toestellen noch totdat concurrentievervalsing leidt.”

Stappenteller

Ie ter 2007 opgerichte Fitbit maakt onder meer slimme horloges diegene den bewegingen van den gebruiker registreren. Dragers kunnen zo hun polsslag plus ie tal gezette stappen bijhouden. Ie nering ondervond sinds den invoering van den Apple Watch flinke rivaliteit van dat toestel.

Te ene reactie op ie research van den makelaarsprovisie stelt Google dat er “volop rivaliteit” is op den markt van smartwatches plus trackers. “Dit overeenkomst gaat overheen toestellen, noch overheen gegevens”, schrijft Google. “Wij zijn vanaf ie start verhelderend geweest dat wij Fitbit-data noch zullen gewoontes voordat Google-advertenties. Wij zullen Fitbit-gebruikers den potentie geven hun gegevens te herzien, verrijden plus wegdoen, zoals wij honingbij nu onze producten tenuitvoerleggen.”



Source link