Facebook gaat in beroep tegen uitspraak in zaak-De Mol

Facebook gaat in beroep tegen uitspraak in zaak-De Mol



Facebook gaat te hoger beroep tegen den uitspraak te den zaak van mediamagnaat John den Mol. Op Facebook verschenen advertenties waarin Den Mol bitcoins plus andere cryptovaluta aanprees, maar hij had ginds zelf niets mee te maken. Den rechter voorschrijven dat den advertenties daarom geweerd willen wordt.

Volgens Facebook zijn er allerlei technische plus juridische moeilijkheden ter ie vastpakken van ie probleem. Zo moeten ie socialemediabedrijf zowel loeren zoals pagina’s op websites diegene noch onder controle van Facebook staan. Ie concern zegt dan noch te kunnen ingrijpen.

“Maar dit beroep verandert niets aan onze inspanningen wegens ie wereldwijde probleem van nepadvertenties aan te pakken”, zegt eentje woordvoerder van Facebook.

Detectiemiddelen ingezet

Ie concern erkent dat er eentje probleem is, maar zegt ie noch helemaal zelf te kunnen oplossen. “Den mensen achter dit misleidende advertenties voetstappen hun tactiek onveranderlijk aan wegens noch betrapt te wordt. Wij verbeteren onze detectiemiddelen onveranderlijk, maar kunnen helaas noch elk misbruik van onzerzijds toneel voorkomen.”

Noch inclusief Den Mol plus andere gedupeerden hebben last van den nepadvertenties; zowel Facebook zelf wordt volgens den woordvoerder benadeeld. “Er is somwijlen twijfel of Facebook re werkgelegenheid maakt van dit oplichtingspraktijken plus mensen denken dat wij ie prima vinden wegens te profiteren van dit advertenties. Maar wie dat denkt, vergeet dat wij ginds geen onderbeen bij ter hebben. Wanneer mensen eentje slechte ervaring op Facebook hebben, is den mogelijkheid kleiner dat zij onzerzijds toneel gewoontes.”

John den Mol spande den rechtszaak staart mei aan. Hij eiste waarna dat Facebook vanaf meteen maatregelen zullen nemen tegen frauduleuze bitcoinadvertenties. Waarna gingen zijn naam plus beeltenis te combinatie met zulke advertenties nu maanden rond.

Zowel ie gezicht van internetondernemer Alexander Klöpping worden tweedehands te fake-advertenties. “Ik heb ie nu honderdtal keer gemeld plus nog steeds staan zij er”, zei hij voordien:



Source link