Heineken en TomTom sluiten zich aan bij reclameboycot Facebook

Heineken en TomTom sluiten zich aan bij reclameboycot Facebook



Heineken plus TomTom uitvallen voorbijgaand met wereldwijd promoten op Facebook plus dochterbedrijf Instagram. Dat toestaan den bedrijven weten aan den NOS. Ermee breidt den reclameboycot tegen den socialemediagigant zichzelf nu uit onder Nederlandse bedrijven. Bedrijven vinden dat den platforms te weinig verrichten tegen nepnieuws, vreemdelingenhaat plus haatzaaien.

Den bierbrouwer heeft zoals inherent zeggen zorgen overheen den “schadelijke inhoud op sociale media”. Den navigatiemaker zegt den stap te zetwerk “zoals verontschuldiging van den kritische discussies overheen ie wetten totdat haat plus verdeeldheid op sociale platforms”. Heineken pauzeert dolletjes voordat den maand juli, erop TomTom is er nog geen einddatum.

Internationale register handgebaar

Zowel internationaal blijft den register van bedrijven groeien. Volgens ene uiteenzetting van den organisatie achter den strijd #StopHateForProfit verrichten tussentijds 241 bedrijven mee aan den boycot. Afgelopen vrijdag liet ie Brits-Nederlandse Unilever alhoewel weten voordat den surplus van ie klas te uitvallen met promoten op Facebook, Instagram plus Twitter ter den VS. Dat leidde waarna totdat ene koersval erop Facebook plus Twitter. Ie levensmiddelenconcern zegt vandaag dat den boycot noch wordt uitgebreid zoals andere neerdalen.

Den strijd worden halverwege juni opgezet wegens Amerikaanse burgerrechtenbewegingen plus krijgt wereldwijd steeds meer toeverlaat. Den organisatie riep bedrijven op wegens voorbijgaand advertenties op Facebook plus Instagram te pauzeren, zodat topman Mark Zuckerberg zullen wordt gedwongen wegens aktie te ondernemen.

Den Nederlandse adverteerdersbranchevereniging BvA zegt dat zij, ondanks den groeiende boycot, voorgerecht wil praten met Facebook. Dat gesprek vindt vandaag positie. Den unie spreekt met den Nederlandse directie van ie socialemediabedrijf.

Meer bedrijven

Heineken plus TomTom zijn penis van den World Federation of Advertisers. Den Financial Times meldde gisteren dat dit organisatie ene enquête heeft gedaan onder haar leden (58 van den 112 leden reageerden), waaruit blijkt dat ene derde van project is of overweegt wegens mee te verrichten aan den boycot.

Zowel Shell plus FrieslandCampina zijn penis. Ie olieconcern zegt dat ter gesprek gaan met Facebook den uitgelezene wijze is wegens totdat ene soelaas te komen. Den zuivelcoöperatie zegt “kritisch te loeren” zoals watten er gebeurt plus den positie te “heroverwegen”. Eentje woordvoerder benadrukt dat ie nering decentraal is georganiseerd plus er dus voorgerecht inwendig overleg moeten plaatsvinden.



Source link