Het is oorlog in de consolewereld, terwijl grote nieuwe games vooralsnog ontbreken

Het is oorlog in de consolewereld, terwijl grote nieuwe games vooralsnog ontbreken



Ter den gamewereld zijn ie den twee belangrijkste weken van ie klas. Vorige week kwam den Xbox Series X uit, vandaag is ie aan den PlayStation 5. Er is zeven klas op den nieuwe mensenleven consoles gewacht. Zij vliegen nu overheen den toonbank. Wie er vandaag ene wil kopen heeft zelfs ene probleem: zij zijn vrijwel nergens verkrijgbaar. Den mogelijkheid is miniem dat jou er ene voordat Kerst ter stulp hebt.

Noch idioot, want wereldwijd is den vraag zoals nieuwe consoles reuze. Den PlayStation 4 worden den afgelopen jaren meer dan 114 miljoen keer verkocht. Den Xbox One, den voorganger van den Series X, worden 48 miljoen keer aangeschaft. Terwijl duwt den coronapandemie den vraag zoals den nieuwe consoles opwaarts – want wij zijn veel thuis, plus gamen daardoor zowel meer.

Zowel Microsoft (producer van den Xbox) plus Sony (van den PlayStation) druppelden den afgelopen jaren mondjesmaat verwittiging wegens den hype rondom den nieuwe consoles op te construeren. Dat den opvolgers van den PlayStation 4 plus Xbox One ene stuk sneller zullen wordt dan hun voorgangers stond vast. Watten daarom ter visite zoals den release van den twee spelcomputers vooral ie nieuwsbericht domineerde, wasgoed ie uitwendig van den consoles.

Den Xbox Series X bleek ene zwarte torentje te zijn, plus den PlayStation 5 viel op wegens zijn flinke omvang plus vorm; wasgoed ie ene console, router of luchtbevochtiger diegene jou ter stulp haalde? Veel mensen vergelijken den console met huishoudelijke toestellen, iets watten designer Yujin Morisawa welnu smaakvol vond. “Wanneer jou iets ontwerpt, wil jou dat ie comfortabel voelt. Somwijlen lijkt ie op ene plant, dier of object. Dat is fijner dat wanneer ie huwelijk vreemd is, of iets dat mensen nog nooit waargenomen hebben”, zei hij tegen den Washington Postbode.

Plusteken nu den binnenzijde

Maar, voldoende overheen den uiterlijk: watten er zichzelf ter ie toestel bevindt, telt. Den consoles zijn krachtiger werd plus hebben ene snelle SSD-schijf voordat den opslag. Hierdoor laden spellen véél sneller.

“Dat is den belangrijkste sprong. Jij zit nu nauwelijks zoals ene laadscherm te loeren, terwijl dat erbij vorige generaties minuten kon duren”, zegt gamejournalist Bastiaan Vroegop. Hij testte beide consoles. “Games zijn alreeds smaakvol, ginds hoeft noch volwassene sprong vervaardigd te wordt. Daarom maakt ie beperken van den laadtijd veel uit voordat den gebruiker.”



Source link