Ondanks winst Biden zijn techplatforms nog altijd druk met uitslag verkiezingen VS

Ondanks winst Biden zijn techplatforms nog altijd druk met uitslag verkiezingen VS



Twee weken na den Amerikaanse presidentsverkiezingen zijn Facebook, Twitter plusteken YouTube nog steevast volop bezig met den nasleep ervan. Waarschuwingslabels wordt nog steevast op berichten geplakt plusteken ie tijdelijke verbod op advertenties is verlengd.

Veel van dit soort waarschuwingen zijn te vinden op ie Twitter-account van voorzitter Trump. Hij heeft zijn verlies nog steevast noch toegegeven plusteken blijft via sociale media onder meer claimen dat er is gefraudeerd. Bewijs hiervoor is er noch.

Den chefs van Facebook plusteken Twitter moesten gisteren getuigen tegenover den Amerikaanse Senaat. Zij zeiden trots te zijn op ie werkgelegenheid dat is verricht rond den verkiezingen, alreeds erkenden zij zowel dat er nog meer moeten voorvallen. Vanuit den Senatoren wasgoed er kritiek te horen. Zo vond den Democratische senator Dianne Feinstein dat Twitter te weinig had gedaan erbij ie labelen, waar den Republikeinse senator Ted Cruz ie handel uitgerekend verweet indien eentje uitgeverij te handelen.

‘Labels winst voordat imago van Twitter plusteken Facebook’

Terwijl is ie welnu den vraag of den maatregelen diegene den techbedrijven hebben genomen, zowel echt promoten. “Zijn den labels winst voordat den democratie?”, vraagt den technologiecolumnist van The Washington Postbode, Geoffrey Fowler, zichzelf ge. “Zij zijn winst voordat ie imago van Twitter plusteken Facebook, diegene zo netwerk vrolijk toereikend toeschijnen wegens noch weer den schuld te krijgen van ie verknoeien van eentje verkiezing”, betoogt hij.

In een blogpost schreef Twitter vorige week dat ie erbij 300.000 tweets eentje waarschuwing heeft plaatsen; volgens ie handel is dit 0,2 procent van ie totale tal berichten overheen den verkiezingen. Eentje klein sector van den berichten diegene eentje waarschuwing meekreeg – 456 – worden zowel afgeschermd. Twitter is opgehouden met ie afschermen van Trumps tweets nadat Biden wasgoed aangewezen indien winnaar.

Berichten met eentje label werden volgens ie handel minder vaak meegevoeld, er wasgoed eentje terugloop van 30 procent. Driekwart van den gebruikers zag den berichten stap nadat er eentje waarschuwing erbij wasgoed plaatsen.





Source link