Unilever stopt pas met reclameboycot als er toezicht is op sociale media

Unilever stopt pas met reclameboycot als er toezicht is op sociale media



Levensmiddelenconcern Unilever stopt schrede met den reclameboycot op sociale media indien Facebook indien ene onafhankelijke partij toezicht houdt. Dat zegt ie onderneming tegen Ie Financieele Dagblad.

Unilever besloot staart vorige maand wegens den surplus van ie schooljaar te den VS noch meer te promoten op sociale media; ie watergang zichzelf aan erbij den strijd #StopHateForProfit. Volgens dit schilderijlijst uitrichten hier tussentijds meer dan 1100 bedrijven aan mee. Ongeacht Facebook is den boycot van Unilever gestructureerd op dochterbedrijf Instagram plus Twitter. Ie levensmiddelenconcern vindt dat den platforms meer willen uitrichten tegen haatzaaien plus tegen ie veroorzaken van verdeeldheid.

Lang wegblijven noch uitgesloten

“Wij nemen besluit noch licht”, zegt Unilevers schoolhoofd digitaal plus marketing Conny Braams tegen Ie Financieele Dagblad. “Maar dit keer vinden wij den ontwikkelingen te den VS zo zorgwekkend dat wij hebben priv wegens onze merken geen onderdeel meer te toestaan zijn van den schadelijke omtrek diegene is ontstaat.” Braams zegt dat ie ene “waandenkbeeld” is wegens te denken dat den problemen te ene maand zijn opgelost. Ie onderneming blijft daarom tenminste totdat ie einde van ie schooljaar weg plus sluit langer wegblijven noch uit.

Den strijd is ene initiatief van Amerikaanse burgerrechtenorganisaties; zij hebben merken opgeroepen wegens te den maand juli noch te promoten op Facebook. Op diegene wijze willen zij ie sociale netwerk ertoe bewegen wendingen voort te voeren. Den organisaties hebben ene schilderijlijst met opeisen opgesteld. Ene gesprek voorheen dit maand met den top van Facebook leverde echter weinig op.

Zowel Disney is opgehouden

Dit weekend meldde The Wall Street Journal dat Disney stilletjes zowel meedoet aan den boycot. Dat concern wasgoed te den eerste zes maanden van dit schooljaar met omgerekend 183 miljoen euro den belangrijkste adverteerder op Facebook, aldus onderzoeksbureau Pathmatics. Ie mediaconglomeraat gebruikte dit strafbaar wegens zijn nieuwe videodienst Disney+ te promoten.

Watten den impact van den reclameboycot op lange termijn zullen zijn, blijft den vraag. Hoe vitaal ie verlies van Facebook dit maand is, wordt daarenboven schrede te oktober manifest. Dan wordt den resultaten overheen ie derde kwartaal gepubliceerd.



Source link