Wervingscampagne Nederlandse techsector voor talent uit VS

Wervingscampagne Nederlandse techsector voor talent uit VS



Brainport Eindhoven is dit week ene wervingscampagne gestart wegens talent uit den VS zoals Nederland te halen. Dat bevestigt marketingmanager Emiel Kuijpers na mededelingen te Ie Financieele Dagblad.

Ie gaat wegens ene reclamecampagne op Google plus sociale media diegene zichzelf richt op gebieden rond universiteitssteden indien San Francisco, Boston plus New York. Er is te Nederland ene volwassene behoefte aan reserve mensen.

1200 vacatures

Vooral kleinere techbedrijven hebben moeite met ie vinden van talent, zegt Kuijpers. Op den webpagina van Brainport Eindhoven staan meer dan 1200 vacatures. Zowel volwassene bedrijven indien Philips plus ASML tenuitvoerleggen mee met ie initiatief.

Voorzitter Trump wil ie tal werkvergunningen dat voordat den VS wordt uitgegeven voorlopig beperken. Ie gaat onder meer ie den zogeheten H-1B-visa. Ter dit weg halen veel Amerikaanse techbedrijven talent te uit andere terechtkomen. Ie conclusie van Trump leidde totdat razernij te den technologiesector.

Ie idee achter den wervingscampagne is dat Nederland aantrekkelijker is voordat talent dat voorlopig noch te den VS aan den slag schenkkan.

Amerikaanse waanvoorstelling

Onder ie motto ‘Hou op met wachten op den Amerikaanse waanvoorstelling’ is ie den bedoeling wegens niet-Amerikaans talent uit den VS zoals Nederland halen. Maar er wordt zowel rekening mee gehouden dat den strijd Amerikanen aantrekt. Kuijpers kon nog noch zeggen hoeveel interesse er is.



Source link